Tuesday 20 January 2015

... MASIH MENANTI ...

...ASSALAMUALAIKUM...

Sekian lama menghilang..
Tanpa khabar berita..
Melayari bahtera seperti hari2 biasa..
HANYA BERDUA..

Sekali lagi..
Menyambut ulang tahun perkahwinan..
HANYA BERDUA..

Sambutan ulang tahun biasa2 saja..
Cukuplah bahagia yg suami bagi..
Tanpa henti..
Tanpa jemu..
Malahan makin bertambah..

Tapi..
Jauh di sudut hati..
Ada terselit satu perasaan..
Kosong..
Hanya sekelumit..
Bukan perasaan yang meronta..

Kerana kasih sayang dari SUAMI..
Cukup memenuhi segenap hati..
Sehinggakan perasaan kosong itu..
Hampir hilang..

Terima kasih ALLAH..
Kurniaan Mu sungguh luar biasa..
Sehinggakan aku takut untuk meminta..
ZURIAT..
Bukan aku langsung tidak meminta..
Tapi mungkin tidak bersungguh..

Kerana..
Betapa aku menghargai seorang SUAMI yg Kau kurniakan..

Terkadang..
Diri ini takut..
Takut terlalu tamak..
Sebab meminta segala benda..
Sedangkan apa yang Kau kurniakan..
Sudah cukup untuk aku..
Bukankah percaturan dari Mu adalah yang terbaik untuk aku??

Ya Allah..
Terima kasih atas kebahagiaan ini..
Terima kasih atas keredhaan ini..
Terima kasih atas kasih sayang ini..
Terima kasih atas kesabaran ini..
Terima kasih atas segalanya ALLAH..

Semoga..
Segala kebahagiaan..
Keredhaan..
Kasih sayang..
Kesabaran..
Akan terus berkekalan..
Akan terus Kau kurniakan untuk kami..
Supaya kami dapat menempuh..
Hari2 yang akan datang..
Dengan penuh ketenangan..

Andai ditakdirkan kami memang hanya akan BERDUA..
Sungguh aku redha Ya Allah..
Asalkan..
Kau tetapkanlah hati suami ku hanya untuk ku..

ALHAMDULILLAH..
TERIMA KASIH ALLAH..



No comments:

Post a Comment