Saturday 3 November 2012

Assalamualaikum

Bismillahirrahmanirrahim.....

Hai..saya ANA..saje buat blog ni..sekadar mengisi masa lapang..berkongsi cerita..

Usia perkahwinan Ana hampir 7 tahun..Masih belum dikurniakan anak..Tahun kedua perkahwinan disahkan mengandung..Tapi rezeki x lama,keguguran selepas usia kandungan 3bulan..

Genap setahun lepas keguguran,cik P x menjengah2..Perasan masa 2 pregnant..tapi bila wat upt,semuanya -ve..

Hampir 3 bulan cik P xjugak datang,Ana n MR J wat keputusan untuk pegi check up dekat gynae HKL..

Appoinment demi appoinment,check up demi check up,doc sah kan Ana ade cyst..Ana dah wat operation untuk membuang cyst tu..lepas operation,flow cik P kembali normal seperti biase..

Tapi sejak kebelakangan ni,flow cik P jadi kacau bilau balik..bulan 6 hari 2 cik P sangkut lagi..pegi klinik,scan,doc ckp ade cyst lagi n doc terangkan cyst memang boleh ade balik..fine..REDHA..

Bulan 8 cik P menjengah,dan sekarang sangkut lagi..scan lagi n doc cakap NO CYST!!tapi cik P xjugak datang seperti biasa..

UPT??dah buat..negative..

So,ana pasrah je la..tunggu dan menunggu..bulan 1 ni dah 7 tahun kawen..kadang2 lali dgn perasaan ni,kadang2 down teramat sgt..

Ya Allah,jika ini ujian dari Mu,aku redha..cuma berilah aku sedikit kekuatan untuk menempuh ujian Mu..Walaupun aku tahu kau hanya menguji pada hamba Mu yg mampu menanggung segala ujian Mu..tapi kadang kala hati ini sangat lemah Ya Allah..hanya pada Mu tempat aku meminta,aku mengadu segala kisah suka dan duka..semoga Kau kurniakanlah aku seorang zuriat yg soleh dan solehah dari sisiMu..AMIN YA RAB..

No comments:

Post a Comment